K-POP Huydur Bende

















Son zamanlarda sadece Türkiye’de değil, tüm dünyada büyük bir beğeni ile takip edilen bir müzik türünden bahsetmek istiyorum bugün: K-POP. Aslında Kore şarkılarını bu kadar popüler hale getiren şüphesiz Gangnam Style furyasıydı. Youtube’da tık rekoru alan bi şarkı. Hal böyle olunca diğer şarkıları da merak edenler yeni arayışlar içine girdi.

PSY ile tanışanlar haricinde K-POP’la bir de diziler sayesinde tanışanlar var. Güney Kore dizileri ile ilgili önümüzdeki günlerde bir yazı yazıyor olacağım. Ancak şunu belirtmeliyim ki Kore’de diziler için bile gelişmiş bir müzik sektörü var. Yani her dizinin konusu dikkate alınarak OST’ler çıkmakta. Hatta OST kralı ve OST kraliçesi olarak ülkede unvan almış sanatçılar mevcut. İlginç değil mi?

Benim K-POP’la tanışmam diziler sayesinde oldu. Elbette PSY’dan haberdardım. Ama oturup bir araştırma içine girmem dizilerden sonra oldu.

Esas merak edilen şu tahmin ediyorum ki.

Neden K-POP bu kadar çok seviliyor?

Kişisel bir cevap olacak benimkisi. K-POP’ı sevme nedenlerimi şöyle sıralayalım isterseniz.

Birincisi, şarkılar oldukça kaliteli. Türkçe altyazılı olarak dinlemenizi bu noktada tavsiye edebilirim. O zaman bana hak vereceksiniz sanırım. Çünkü her şarkı ayrı bir hikayeyi anlatıyor.

İkinci sebebim şarkıyı satış şekilleri. Bu aslında pazarlamanın altın kuralı. Ürünün ne kadar iyi olursa olsun bunu nasıl sattığınla ilgili başarısı. Ülkemizde ne yazık ki dans ve müziği bir arada götüren çok isim yok. İlk aklıma gelen Tarkan ki o da bu sebeple Mega Star zaten. Dünya starlarına baktığımız zaman konserlerinde nefis performanslar izliyoruz. İşte bu anlamda Kore’de pek yadsınacak türden bir ülke değil. İdoller çıkarttığı parçalar için mutlaka canlı yayında bir performans sergiliyorlar. Ve bu performans ağzı açıkta bırakacak koreografilere eşlik ediyor. Hal böyle olunca şarkıların ilgi çekmemesi pek mümkün olmuyor. Gangnam Style’ın dansını bilmeyen kaç kişi kaldı ki? J

Türkiye’de fazlaca hayran kitlesi olan gruplardan ve idollerden örneklerle yazımı bitiriyorum. Grupların detaylı tanıtımları gelecek yazılarımda. Takipte kalınız. 

Unuttuğum ve sizin hayranı olduğunuz bir grup ya da idol varsa yorum kısmına ekleyiniz efendim. 

İyi seyirler. 

Bir sonraki yazımda görüşelim.



Geçtiğimiz yıllarda ev sahipliği yaptığımız Music Bank İstanbul'un videosuyla başlamak isterim. (Bu videoyu tercih sebebim video sonunda...)

SUPER JUNIOR

















     Exo'suz olmazdı tabiki. Bu yıl bu şarkıyla her yeri salladılar desem yalan olmaz, sanıyorum ki. Exo'nun fanlarına bir de sürprizi olmuştu geride bıraktığımız yıl içerisinde. O da mini dizileriydi: Exo Next Door. Oldukça ilgi gören diziyi ben de izledim. Dizi hakkındaki yorumum ilerleyen günlerde...


EXO















Ve çılgın gençlik. Ne kadar marjinal olsalar da katıldıkları her programda ne kadar alçak gönüllü olduklarını görünce şaşırıyor insan. En göz korkutan grup. Onlarla eş zamanda bir şarkı çıkarmak büyük risk. Çünkü listeleri alt üst edip, bütün ödülleri kapmakla tanınan bir geçmişleri var. 

BIGBANG



FT Island, tarz itibariyle bir rock grubu. Oldukça popüler olmasının yanı sıra grubun solisti aynı zamanda pek çok dizinin de başrollerinden birisi. Hayran kitlesi diğer gruplar kadar geniş. Bu grup da Music Bank İstanbul'da katılım gösteren gruplar arasındaydı. 

FT ISLAND 

                                                                                 




              
Kendine has bir grup daha. Yine bu grupta da dizilerde oynayan üyeler var.Şarkılarının güzel oluşu bir yana, bu grubun en çok dikkatimi çeken yönleri nerede olurlarsa olsunlar her zaman doğal oluşları. Kliplerde, sahnede ya da programlarda tüm üyeler en doğal haliyle karşımıza çıkıyorlar. 

2PM
      





Yine marjinal bir grup daha. Ben bu gruba BigBang'in kız grubu versiyonu diyorum. Tarzları oldukça birbirine yakın. Zaten iki grup da aynı müzik şirketindeler. Ve yine iki grubun düet olarak çalıştığı pek çok şarkı da var. Bu arada bir dipnot daha, grup üyelerinden CL, PSY'in son şarkısı Daddy klibinde de karşımıza çıkıyor. 

2NE1
     











                             
























Yorumlarınızı Bekliyorum