Kategori: ,
Yazar Merve Akay 0 yorum

Telefonla Yakan Top Oynayan Nesil














Artık daha yüksek binalar, daha büyük alışveriş merkezleri, daha güzel arabalar, daha çok teknoloji var. Bir de daha az iletişim…

Cep telefonu günümüzün en önemli iletişim araçlarından biri. Teknoloji gelişiyor, akıllı telefonlar daha akıllı hale getiriliyor. Fakat çocukların hayal dünyaları aptallaşıyor. Eskiden cep telefonu sahibi olan çocukları çok garipserdik. Cep telefonu olanlar mahallede oyun oynarken gelip hava atarlardı bize. O zamanlar özenti de çok yoktu. Hatırlıyorum da hiç eve gidip ağlamadım, cep telefonu için. Bisiklet için ağlamışlığım vardır ama. J

Hatırlar mısınız ‘Çocuklar Duymasın’ dizisini? Evin küçüğü babasından hemen her bölümde cep telefonu istiyordu. Ulaşılmaz bir yerdeydi çocuklar için cep telefonu. İlk cep telefonumu elime aldığımda orta son sınıfı yeni bitirmiştim.Ailemden uzakta bir eğitim hayatı geçirecek olmam vesile olmuştu ,telefon sahibi olmama. Öyle son model olsun diye bir hevesim de hiç olmadı. Tuşları olsun, çalışsın bana yeterdi. J  

Benim zamanımda yaz tatili demek sokaklarda kaçırılmak korkusu olmadan çocukça koşup oynamak, derimiz kıpkırmızı olana kadar denizden çıkmamak demekti. Yaz tatili olunca tek görüşebildiğimiz arkadaşlarımız mahalle arkadaşlarımızdı. 

Şimdi yetişen nesil mahallede koşturmanın, eve çıkmamak için apartmanın birinci katında oturan teyzeden su istemenin nasıl bir his olduğunu hiç bilmeyecek. Özellikle büyükşehir keşmekeşliğinde, teknolojinin sunduğu akıllı paketlere hapsoldu hepsinin hayal dünyaları.

Bilgisayar Mühendisliği gibi teknoloji ile iç içe olan bir bölümün öğrencisi olarak dozunu aşan teknolojinin insanı hasta edeceği görüşündeyim. Tıpkı fazladan alınan ilaç gibi. Odasına girip saatlerce Call of Duty oynuyorsa çocuklarınız ya da yanınızda oturup başını telefondan, tabletten kaldırmıyorsa bir kere daha düşünün, derim. Bu bağımlılığın sebebini sadece çocukta aramayın. Bence sizin de büyük payınız olmalı.

Eksik bir şeyler var hayatınızda : İlgi gibi. 















Kapatın bir saat telefonunuzu, televizyonunuzu, bilgisayarınızı. Alın çocuğunuzu karşınıza. Konuşun, dinleyin, oyun oynayın, gülün, güldürün. Onun dünyasını keşfedin. Bu sadece çocuğa değil size de çok iyi gelecek. Çocuklara verebileceğiniz en güzel hediyedir, ilgi. Aksi durumda sizin boşluğunuzu ,teknoloji dolduruverir.
Teknolojiyi siz yönetin, o sizi değil. 

Ha bu arada, bisikletim de alındı. :)


Yorumlarınızı Bekliyorum