Kategori: ,
Yazar Merve Akay 2 yorum

Bugün Kendin İçin Ne Yaptın?













Hayatta kendimizi, işimizi canlandırmak adına kimi zaman niyetlerde bulunuruz. Bazen karmaşık bir işin içinde buluveririz kendimizi, bazen de oldukça basit niyetlerdir bunlar. Genelde niyetlerimizin sonunda erteleme süreci baş gösterir. “Yarın kesin yapacağım, bugün çok işim vardı” gibi. Bu kendimizi kandırmak adına iç sesimizin bizi telkin etme mücadelesidir. Lakin tüm bu çabalar boşadır. İçimiz huzursuz, çevremize göre mutsuz biri olur çıkarız. “Elimden geleni yapıyorum, ama olmuyor.” Acaba? Gerçekten elimizden geleni yapıyor muyuz? İşte böyle durumlarda içimizde bir sabotajcı olduğunu düşünüyorum ben. Yani bizi niyetimizden alıkoyan, bize işimizi layık görmeyen ya da bizi gizlemeye çalışan bir sabotajcı…

Her şeyin mükemmel olmasını istiyoruz çoğu zaman, abartıyoruz. Ne olursa olsun içeride bir yerlerde niyetimizin olmaması için çaba gösteriyoruz. Hata yapmaktan korkuyoruz. Aslında mühim nokta yapılan hatalar değil, bu hatalardan ders almak ve kendimizi bir adım öteye taşımak.

Hata yapmaktan korkmayın. Unutmayın ki hiç hata yapmayan insanlar aslında hiç bir şey yapmayan insanlardır. Bu sizin hata yapmanızdan daha vahim bir tablodur. Benden size hatalarınızın güzel olduğunu hatırlatan bir şarkı gelsin. Şurdan dinleyebilirsiniz. J

Kabul edelim kaçıyoruz yüzleşmekten. Hatalarımızı, eksikliklerimizi görmezden geliyoruz. Kısacası kendimize yalan söylüyoruz. Peki, ne yapacağız? Cevabı az önce söyledim aslında. Kaçmayacağız. Kimden? Tabi ki kendimizden... Temel kural: Kendimizle yüzleşmek. 

Kendimize sürekli şu soruyu soralım : "Bugün kendin için ne yaptın?" Ben de bunu geç öğrenenlerdenim. Ancak artık biliyorum ve sürekli uyguluyorum. Şunu fark ettim ki daha kaliteli bir hayat için ilk önce kendimizi mutlu etmeyi öğrenmemiz gerekiyor. Her günün sonunda kendimle baş başa kaldığımda; "Bugün Merve Akay için ne yaptın? " diyorum. 

Eğer cevapsız kalıyorsa sorunuz bu işte bir terslik var demektir. Bende de kimi zaman cevapsız kalıyor bu soru. Önlemini hemen alırsak soru, sorun haline gelmez bizim için. Ben cevapsız kalan günlerimde hemen bir kağıt kalem alıyorum elime. Ertesi gün Merve Akay adına planlar yapmaya başlıyorum. Kendimi mutlu etmek niyetiyle... Bu niyetler büyük niyetler de olabilir, küçük niyetler de. Mesela yürüyüşe çık, ney çalmayı öğren, alışveriş yap...vs. Yani niyet ettiğimiz şeyin ne olduğunun bir önemi yok. İşle ilgili önemli, büyük bir niyet olabilir bu ya da kendinizi mutlu etme niyeti kadar küçük... Önemli olan hayal etmek, niyet etmek ve harekete geçmek. İçimizdeki sabotajcı genelde harekete geçme sürecinde kolları sıvıyor, aman dikkat!

Kendimize liderlik etmeyi öğrenmemiz gerekiyor. Kişi ancak bu şekilde kendini disipline edebilir. Mesela illa ki birisinin korkusuyla yataktan mutsuz, uykusuz kalkıp bu ruh hali ile işe gitmek yerine, kendimizi değerli hissettiğiniz için, Güneş'e daha erken selam durmak için, kaliteli bir yaşam tarzı için ya da spor yapmak için çıkın yatağınızdan. Daha mutlu, daha enerjik bir şekilde... 

Mesela birileri beğensin diye geçmeyin aynanın karşısına. Sizin övgüye, beğenilmeye ihtiyacınız yok ki. Siz, siz olduğunuz için değerlisiniz ve sevilmeye layıksınız. Çevreden övgü beklentisi içine girmek yerine aynanın karşısında kaçımız kendimize güzel yahut yakışıklı olduğumuzu söylüyoruz? İnanın bana bu daha iyi hissettiriyor. 

Kendinizi olduğunuz gibi sevin, belirli kalıplara sokmaya çalışarak değil. Kendi değerimizin farkında olmadan çevremizden değer görmeyi ya da birilerine değer vermeyi hayal bile etmeyelim. 

"Siz sevilmeye ve özlenmeye ziyadesiyle layıksınız. Geleceğe umut ve ümitle bakın. Kendinize iyi bakın." 
Sinan YAMAN 



2 Yorum

Yorumlarınızı Bekliyorum